Kofeina w ciąży
Edytuj artykuł
Duże ilości kofeiny przyjmowane podczas ciąży wraz z kawą, herbatą czy gorącą czekoladą zwiększają ryzyko poronienia - ostrzegają naukowcy na łamach "American Journal of Obstetrics and Gynecology"

Naukowcy śledzili przebieg ciąży u 1063 kobiet. Te, które przyjmowały 200 lub więcej miligramów kofeiny dziennie (np. dwie lub więcej filiżanki mocnej kawy), były narażone na aż dwukrotnie wyższe ryzyko poronienia od tych, które na okres ciąży w ogóle przerwały spożywanie kofeiny. Przyjmowanie mniejszych niż 200 mg ilości kofeiny zwiększały to ryzyko o ok. 40 proc.
Okazało się przy tym, że zagrożenie jest związane z działaniem samej kofeiny, ponieważ takie same efekty obserwowano dla kawy, herbaty, wody sodowej z dodatkiem kofeiny czy gorącej czekolady.
Kofeina przenika przez łożysko do rozwijającego się płodu, ale niestety nie może być przez niego metabolizowana, ponieważ jego organizm nie jest jeszcze w pełni rozwinięty. Może więc negatywnie wpływać na rozwój malucha.
Autorzy pracy radzą przyszłym mamom, żeby w miarę możliwości zrezygnowały na czas ciąży ze spożywania napojów kofeinowych, lub ograniczyły się do małej filiżanki dziennie. A na odzyskanie energii proponują spacer, jogę, suszone owoce i orzechy.
Powiązane artykuły
- Tutaj podaj linki do artykułów w Mamopedii, które są powiązane z twoim tekstem
Informacje o artykule:
Autor:
-
- Data utworzenia: 2010-02-15 g 12:45
- Liczba wyświetleń: 435
-
Edytuj artykuł
Zobacz historię









© Mamopedia.pl 2010














Komentarze
Zaloguj się aby skomentować